898

Trailerbare Weekender

“Don’t take along what you are trying to leave behind”

Deze klant was gevallen voor de looks en de eigenschappen van de 696, maar het mocht allemaal wel een beetje meer zijn. Een flink ligbed voor zonnen en overnachten, een gesloten achterdek, flinke stuurstand.

 Het resultaat is de ultieme boot voor eindeloze dagtrips, waarmee je ook heerlijk op vakantie kunt, glamping op het water. Eventueel achter de auto. Als schipper zit u heerlijk sociaal tussen de gasten, en vanaf de riante rondzit kan iedereen goed bij de tafel. De uitgekiende stuurstand geeft onderuit zittend perfect zicht met het stuur gemakkelijk binnen bereik, terwijl staand sturend de ergonomie ook helemaal klopt.

Haar slimme cabriokap maakt van de riante open lounge in een handomdraai een knusse maar ruime kajuit, zonder het gekruip wat bij slaapplaatsen in het vooronder vaak het geval is. Met gesloten kap doe je ‘s avonds gezellig een drankje binnen, om vervolgens zonder ombouw gedoe te gaan slapen met z’n tweetjes, in het bed van 215 x 180 cm. Overnachten met 4 personen kan ook, dan wel een beetje prepareren en er vormen zich nog 2 enkele bedden van 2 meter lengte.

Echt een boot om zoveel mogelijk het vaarseizoen te verlengen. De koudere dagen zit je heerlijk beschut achter het windscherm. Ga voor anker op die zonnige maart- of oktober dag en merk hoe fijn je volledig in de luwte kunt zonnen op het grote bed, welke dan als zonnedek dient. Bij onverhoopte regen is de bimini zo gesloten, of de gehele kap dicht. Op hete dagen zult u waarderen dat de bimini de gehele kuip van schaduw voorziet. Overigens worden veel boten er niet mooier met de bimini omhoog, maar wij zijn van mening dat het bij de 898 een aanvulling op de lijnen is.

Het toiletje heeft zeer bruikbare afmetingen, en kan ook gebruikt worden wanneer er gasten in de kuip zitten en terwijl er geslapen wordt.

Het rompontwerp is volgens hetzelfde concept als de geprezen 696. Wat inhoudt dat ze met gering vermogen ruim twee keer de rompsnelheid vaart, en hierbij nauwelijks een hekgolf trekt en soepeltjes snijdt door andere golven. Hier meer daarover. Elektrisch leverbaar tot 20 kW of benzine tot 50 pk, waarmee ze moeiteloos 25+ km/u loopt, en zich ook perfect thuis voelt in de snelheden net boven rompsnelheid. De top kan hoger uitkomen, maar waar deze romp in uitblinkt is half gas in alle stijl en rust op ruimer water soepeltjes iedereen voorbij glijden. 

De E versie kan een accupack krijgen tot 40 kWh, waarmee gemakkelijk meerdere dagen gevaren kan worden. Een echte weekend boot dus, die niet perse s’nachts aan de walstroom hoeft.

Het eerste model heeft op wens van de klant een volledig gesloten kont met flink zonnedek, en daaronder de outboard. Een dergelijke bun behoudt bij onze ontwerpen altijd de mogelijkheid om de motor op te klappen, wat essentieel is ivm aangroei, traileren, ondieptes, rommel uit de schroef halen of algemene inspectie. Er is ook altijd goede ruimte om voor service, koeling en lucht. Een open doorloop naar het zwemplateau is ook mogelijk. 

Voor outboard zonder bun hebben we ook een mooie oplossing, en de elektrische versie kan zelfs een volledig open spiegel krijgen, al dan niet met spiegel deurtje. Beide creëren ruimte op het achterdek voor bijvoorbeeld een gezellige settee voor hapjes en drankjes.

Hieronder enkele afbeeldingen van de cascobouw.

 

 

Prijzen (indicatie)

Benzine: €46.500,-
Vaarklaar basis – 20 km/u

 Elektrisch: €54.000,-
Vaarklaar basis – 16 km/u

Vraag hier uw prijslijst met standaard uitrusting aan

Specs

Lengte x breedte = 8,9 x 2,5 meter

Trailer gewicht: 1600 kg (vaarklaar)